Forums/Armchair-GM

Top 10 RD

Created by: DaBus
Initial Creation Date: Oct 25, 2020
Published: Oct 26 at 8:12
Team: 2020-21 Custom Team
ROSTER SIZESALARY CAPCAP HITOVERAGES BONUSESCAP SPACE
10$81,500,000$66,230,833$0$2,500,000$15,269,167
Left WingCenterRight Wing
Left DefenseRight DefenseGoaltender
VGK
Pietrangelo, Alex
$8,800,000
RD
NMC
UFA - 7
WSH
Carlson, John
$8,000,000
RD
NTC
UFA - 6
CBJ
Jones, Seth
$5,400,000
RD
NTC
UFA - 2
FLA
Ekblad, Aaron
$7,500,000
RD
UFA - 5
CAR
Hamilton, Dougie
$5,750,000
RD
UFA - 1
COL
Makar, Cale
$880,833
RD
RFA - 1
NSH
Ellis, Ryan
$6,250,000
RD
UFA - 7
PIT
Letang, Kris
$7,250,000
RD
NMC NTC
UFA - 2
BOS
McAvoy, Charlie
$4,900,000
RD
RFA - 2
SJS
Karlsson, Erik
$11,500,000
RD
NMC
UFA - 7

Embed Code

  • To display this team on another website or blog, add this iFrame to the appropriate page
  • Customize the height attribute in the iFrame code below to fit your website appropriately. Minimum recommended: 400px.

Text-Embed

Click to Highlight
Oct 26 at 8:14
#1
Caps fan idk why
Joined: Dec 2016
Posts: 8,242
Likes: 3,006
Obviously not in ranking order lol
PinkWhitney liked this.
Oct 26 at 8:14
#2
Hockey IQ
Joined: May 2019
Posts: 1,476
Likes: 734
I love Seth jones but IDK if he's #1...
Oct 26 at 8:16
#3
Verbero Sales Rep
Joined: Jun 2020
Posts: 1,778
Likes: 1,132
😬
ZiggyPalffy liked this.
Oct 26 at 8:18
#4
Thread Starter
DaBus
Joined: Sep 2018
Posts: 1,272
Likes: 405
Quoting: Capitalfail67
Obviously not in ranking order lol


Quoting: Pens3lieve
I love Seth jones but IDK if he's #1...


Quoting: PinkWhitney
😬


Just edited the order a bit
yikes liked this.
Oct 26 at 8:27
#5
y i k e s
Joined: Sep 2019
Posts: 2,980
Likes: 1,477
I wouldn’t have Ekblad but both lists are pretty solid
DaBus liked this.
Oct 26 at 8:35
#6
Verbero Sales Rep
Joined: Jun 2020
Posts: 1,778
Likes: 1,132
Quoting: DaBus
Just edited the order a bit


I think you forgot Doughty, but it's okay.
ZiggyPalffy liked this.
Oct 26 at 8:49
#7
y i k e s
Joined: Sep 2019
Posts: 2,980
Likes: 1,477
https://jfresh.substack.com/p/drew-doughty-is-not-only-no-longer

Quoting: PinkWhitney
I think you forgot Doughty, but it's okay.
Kotkaniemi15 and bhavikp27 liked this.
Oct 26 at 9:02
#8
Its pretty mint.
Joined: Jun 2017
Posts: 7,305
Likes: 3,760
Ekblad & Letang shouldn’t be here, and Karlsson might deserve to be here, but he’s a wildcard.
Oct 26 at 9:08
#9
Caps fan idk why
Joined: Dec 2016
Posts: 8,242
Likes: 3,006
Quoting: DaBus
Just edited the order a bit


If I’m being honest.... depends on what your looking at as far as defense.

Carlson is top 3 (hard to argue) offensive Dmen in the NHL BUT his defense isn’t great. IMO it’s not nearly as poor as everyone thinks. People think he’s on par with Jack Johnson.... I’d say if you are looking at overall D men. AP and McAvoy are really impressive. I would take EK off the list. I don’t think he’s top ten unfortunately. I would go

Carlson (I’m bias but 89 point pace is hard to top)
AP
Jones
Hamilton (might've won the Norris if he didn’t get hurt)
McAvoy

That my top 5. Honest it’s all subjective and it’s constantly changing. Lol
Oct 26 at 9:12
#10
Leafs GM v4
Joined: Feb 2018
Posts: 4,590
Likes: 1,506
Lol jones isnt top 15
Oct 26 at 9:41
#11
Verbero Sales Rep
Joined: Jun 2020
Posts: 1,778
Likes: 1,132


Watch Doughty play then read that. Its fake news
ZiggyPalffy liked this.
Oct 26 at 9:41
#12
Verbero Sales Rep
Joined: Jun 2020
Posts: 1,778
Likes: 1,132
Quoting: Jack_
Lol jones isnt top 15


Yes he is lol
yikes and ZiggyPalffy liked this.
Oct 26 at 9:42
#13
Hockey IQ
Joined: May 2019
Posts: 1,476
Likes: 734
Quoting: DaBus
Just edited the order a bit


it just got worse lol....
unpopular opinion bc Carlson was putting up PTS like crazy last year but I think tanger >>> Carlson...
Oct 26 at 9:51
#14
Leafs GM v4
Joined: Feb 2018
Posts: 4,590
Likes: 1,506
Quoting: PinkWhitney
Yes he is lol


Hes overrated as ****. 15 is being nice
Oct 26 at 9:54
#15
Verbero Sales Rep
Joined: Jun 2020
Posts: 1,778
Likes: 1,132
Quoting: Jack_
Hes overrated as ****. 15 is being nice


How is he overrated?

Is Dumba better than Jones?
ZiggyPalffy liked this.
Oct 26 at 10:14
#16
Leafs GM v4
Joined: Feb 2018
Posts: 4,590
Likes: 1,506
Quoting: PinkWhitney
How is he overrated?

Is Dumba better than Jones?


No but both are overrated. His on ice impacts in both ends have been mediocre at best. Hes absolutely got the tools to be a top 10 RD but besides one season back in 2017 or 2018 (I dont remember which one) when he legitimately should have won the norris that season, he hasn't come close to repeating that
Oct 26 at 10:25
#17
Verbero Sales Rep
Joined: Jun 2020
Posts: 1,778
Likes: 1,132
Quoting: Jack_
No but both are overrated. His on ice impacts in both ends have been mediocre at best. Hes absolutely got the tools to be a top 10 RD but besides one season back in 2017 or 2018 (I dont remember which one) when he legitimately should have won the norris that season, he hasn't come close to repeating that


He's one of the best shut down guys in the league IMO. Sure he doesn't put up incredible numbers but look at the players he passes the puck too, not even Dubois had impressive points.

If he put up 50 points every year people would think he is top 3 lol.

I most definitely believe he is top 10. But top 10 changes every year and there's so many variables so top 10 all rounded, is that better?
ZiggyPalffy liked this.
Oct 27 at 1:08
#18
Let’s make a deal
Joined: Aug 2019
Posts: 323
Likes: 157
Quoting: PinkWhitney
He's one of the best shut down guys in the league IMO. Sure he doesn't put up incredible numbers but look at the players he passes the puck too, not even Dubois had impressive points.

If he put up 50 points every year people would think he is top 3 lol.

I most definitely believe he is top 10. But top 10 changes every year and there's so many variables so top 10 all rounded, is that better?


This dude has been bashing the keyboard for months saying Seth and nothing and is still mad that he shut down Toronto. Don’t waste your breath defending Jones. It’s not worth it. We know how good he is. Some just won’t until the bar is blue.

Tbh I understand his advanced stats aren’t the greatest but his impact on a team when he’s in the lineup vs when he’s out is insane. You know that stupid saying where the old guys say a guy plays taller when they have a big guy on their team. It’s kinda like that. Cbj take more chances on offense when Seth is on the ice. Leave him out to dry more cuz they know he can handle it.
Oct 27 at 3:02
#19
Verbero Sales Rep
Joined: Jun 2020
Posts: 1,778
Likes: 1,132
Quoting: The_Cannon
This dude has been bashing the keyboard for months saying Seth and nothing and is still mad that he shut down Toronto. Don’t waste your breath defending Jones. It’s not worth it. We know how good he is. Some just won’t until the bar is blue.

Tbh I understand his advanced stats aren’t the greatest but his impact on a team when he’s in the lineup vs when he’s out is insane. You know that stupid saying where the old guys say a guy plays taller when they have a big guy on their team. It’s kinda like that. Cbj take more chances on offense when Seth is on the ice. Leave him out to dry more cuz they know he can handle it.


I don’t care about advanced analytics. Advanced analytics also apparently say Drew Doughty is horrible. Yet a lot of games last season he was the best defenseman on the ice. In the games against rival teams and playoff teams he was INCREDIBLY good. Although he didn't try much against the non playoff teams.

The thing that amazes me about analytical people is they don't bother watching the player, they just look at the analytics and assume that's the case. If they ever actually watched players they'd see a lot of their concepts are being contradicted right in front of them. There is no invisible play lol
The_Cannon and ZiggyPalffy liked this.
Oct 27 at 10:22
#20
Thread Starter
DaBus
Joined: Sep 2018
Posts: 1,272
Likes: 405
Quoting: Pens3lieve
it just got worse lol....
unpopular opinion bc Carlson was putting up PTS like crazy last year but I think tanger >>> Carlson...


Letang is not better than Carlson
 
Reply
To create a post please Login or Register
Question:
Options:
Add Option
Remove Option
Submit Poll