Forums/NHL Signings

St. Louis Blues signed James Neal (1 Year / $750,000 AAV)

Was this a good signing?
The chart has been hidden

Poll Options


Oct. 9, 2021 at 12:35 p.m.
#1
James Neal has signed a new contract with the St. Louis Blues.
STANDARD CONTRACT
Comparable ContractsCOMPARE THIS CONTRACT
LENGTH: 1 YEAR
EXPIRY STATUS: UFA
SIGNING TEAM: St. Louis BluesSt. Louis Blues
VALUE: $750,000
C.H.% : 0.92
SIGNING DATE: October 9, 2021
SOURCE: CapFriendly
SEASONCLAUSECAP HIT AAV P. BONUSES S. BONUSES BASE SALARY TOTAL SALARY MINORS SALARY
2021-22$750,000$750,000$0$0$750,000$750,000$750,000
TOTAL$750,000$750,000$0$0$750,000$750,000$750,000
Oct. 9, 2021 at 12:36 p.m.
#2
Breadman likes Bread
Joined: Jul. 2017
Posts: 3,199
Likes: 1,530
Good deal, he’s earned it for the way he played during the pre-season.
capsfan2121, Missouri, Rom and 5 others liked this.
Oct. 9, 2021 at 12:38 p.m.
#3
Joined: Feb. 2018
Posts: 2,651
Likes: 1,308
James "Double Deal" Neal.
Tntpod, Wqrrior, A_Habs_fan and 2 others liked this.
Oct. 9, 2021 at 12:42 p.m.
#4
Jack Hughes is Elite
Joined: Nov. 2017
Posts: 16,762
Likes: 12,985
The Real Deal James Neal
Oct. 9, 2021 at 12:44 p.m.
#5
Retired V2 V3 GM
Joined: May 2017
Posts: 2,761
Likes: 687
THE REAL DEAL JAMES NEAL - PENGUINS LEGEND
Oct. 9, 2021 at 12:50 p.m.
#6
I make Articals.
Joined: Feb. 2021
Posts: 949
Likes: 249
Quoting: Missouri
THE REAL DEAL JAMES NEAL - PENGUINS LEGEND


He actually kinda was...
BCAPP liked this.
Oct. 9, 2021 at 1:09 p.m.
#7
Joined: Oct. 2020
Posts: 266
Likes: 43
Quoting: Tntpod
He actually kinda was...


Nah, he wasn't, he did a good job for pens, but he hasn't won a cup
Tntpod liked this.
Oct. 9, 2021 at 1:10 p.m.
#8
I make Articals.
Joined: Feb. 2021
Posts: 949
Likes: 249
Quoting: mike384
Nah, he wasn't, he did a good job for pens, but he hasn't won a cup


He diD goOD fOr the Pens.
Oct. 9, 2021 at 1:53 p.m.
#9
The Darkest Timeline
Joined: Feb. 2018
Posts: 9,149
Likes: 4,274
Vet who can play bottom 6, be difficult to play against and if injurys happen you can move him up the line up.
Oct. 9, 2021 at 2:05 p.m.
#10
Joined: Nov. 2018
Posts: 5,708
Likes: 1,346
This is why all veterans must sign front loaded contracts, so if they get bought out they won't lose money.

Believe it or not because of how R. Suter contract was made, he'll make more money now than if he was never bought out.
Oct. 9, 2021 at 2:11 p.m.
#11
Joined: May 2015
Posts: 7,185
Likes: 2,579
Quoting: Jfstompers
Vet who can play bottom 6, be difficult to play against and if injurys happen you can move him up the line up.


He is not really a bottom sixer nor difficult to play against. More of a pp specialist goal scorer.
Oct. 9, 2021 at 3:40 p.m.
#12
Joined: Jul. 2021
Posts: 33
Likes: 27
I've been waiting for this to happen since he scored 3 against the Wild in the first preseason game. Good deal.
Rom liked this.
Oct. 9, 2021 at 5:47 p.m.
#13
Joined: Aug. 2021
Posts: 329
Likes: 181
Damn, imagine signing on deal for 5 * 5.75 million to going down to league minimum! This guy's paycheque literally dropped by 5 million dollars!
Gmonwy liked this.
Oct. 9, 2021 at 6:46 p.m.
#14
Joined: Aug. 2020
Posts: 1,412
Likes: 448
Remember when Oilers fans were raving about how they won the Neal for Lucic trade?
KennyBoi and Gmonwy liked this.
Oct. 9, 2021 at 10:23 p.m.
#15
gimme Eichel
Joined: Mar. 2021
Posts: 120
Likes: 27
Quoting: Janasazi
Damn, imagine signing on deal for 5 * 5.75 million to going down to league minimum! This guy's paycheque literally dropped by 5 million dollars!


Its actually a 750k upgrade he doesnt lose money from his old contract
Janasazi and Rom liked this.
Oct. 10, 2021 at 4:19 p.m.
#16
18-14-2 SKINNER SZN
Joined: Oct. 2020
Posts: 1,644
Likes: 987
Quoting: CJets
Remember when Oilers fans were raving about how they won the Neal for Lucic trade?


it is cuz we did
Oct. 10, 2021 at 7:32 p.m.
#17
Joined: Aug. 2020
Posts: 1,412
Likes: 448
Quoting: oilersguy
it is cuz we did


Nah we have the GOAT himself Lucic, we automatically win
Oct. 10, 2021 at 9:00 p.m.
#18
18-14-2 SKINNER SZN
Joined: Oct. 2020
Posts: 1,644
Likes: 987
Quoting: CJets
Nah we have the GOAT himself Lucic, we automatically win


Neal didn't have a NMC, so we didn't have to protect him in the expansion draft and they easily bought him out
and if Lucic is supposed to be the big bad goon why has he been invisible in the all of the BOAs since the trade especially in the goalie fight game
And how many 4 goal games has Lucic had because Neal had 1 vs. the Islanders
Oct. 10, 2021 at 9:37 p.m.
#19
Joined: Aug. 2020
Posts: 1,412
Likes: 448
Quoting: oilersguy
Neal didn't have a NMC, so we didn't have to protect him in the expansion draft and they easily bought him out
and if Lucic is supposed to be the big bad goon why has he been invisible in the all of the BOAs since the trade especially in the goalie fight game
And how many 4 goal games has Lucic had because Neal had 1 vs. the Islanders


The Oilers still bought his contract out and have to pay the penalty while Lucic has been surprisingly good for us, I think that should signal that the Oilers lost the trade
Oct. 11, 2021 at 1:41 p.m.
#20
18-14-2 SKINNER SZN
Joined: Oct. 2020
Posts: 1,644
Likes: 987
Quoting: CJets
The Oilers still bought his contract out and have to pay the penalty while Lucic has been surprisingly good for us, I think that should signal that the Oilers lost the trade


the Oilers bought him put because they can since there was no NMC, If Neal was making 2mil or under he would totally still be on the team but his contract was to high so they bought him out, for the next 2 years the fLames are going to be paying more for Lucic then they are for Coleman. Neal was good for us to he and 2 hattricks while he was a Oiler but they keep putting him on the Taxi squad because there was no chance he was getting claimed on waivers because of he contract.
Oct. 11, 2021 at 9:05 p.m.
#21
gimme Eichel
Joined: Mar. 2021
Posts: 120
Likes: 27
Quoting: oilersguy
it is cuz we did


gee man 2.5mil for twos for no service is winning eh?
 
Reply
To create a post please Login or Register
Question:
Options:
Submit Poll Edit